تقویت سلامت و رشد مو با دلستر

سایز اصلی4طط0 کاور خبر

به گزارش روابط عمومی بهنوش ایران، اگر دنبال چیزی برای رشد مو، صاف شدن مو و کنترل شوره سر می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید.

داشتن موهایی زیبا، سالم و بدون آسیب خواسته عمومی افراد جامعه است. عوامل مختلفی مانند تغییرات هورمونی، سن، عوامل ژنیتکی، وراثتی و بیماری­ها، در میزان رشد مو تاثیرگذار هستند.

شایع‌ترین علت ریزش مو چیست؟

براساس تحقیقات صورت گرفته شایع‌ترین عاملی که باعث ریزش مو می­شود، کمبود و یا فقر مواد غذایی مفید در بدن است. تمایل افراد به گیاه خواری و عدم مصرف پروتئین‌های گوشت موجب کمبود پروتئین، روی، آهن، اسیدهای امینه ضروری و گروه ویتامین‌هایB  در بدن می­شود. کم خونی ناشی از فقر آهن بر روی تمام سلول­های بدن از جمله فولیکول مو تاثیر گذاشته و باعث کاهش در رشد مو و یا ریزش مو می­شود.

مو از کراتین تشکیل شده که خود شامل صد­ها نوع پروتئین است. پروتئین و ویتامین­هایC ، B5، B6، B12، اسید­پانتوبیک و بیوتین موجب افزایش جریان خون و تقویت فولیکول­های مو می­شوند. در عین حال، کمبود ویتامین B موجب ریزش، کاهش رشد و شکننده­­شدن تارهای موی سر می­شود. یکی از خواص دلستر دارا بودن ویتامین‌ها و املاح مختلف مخصوصا ویتامین‌های گروه B است.

دلستر چه کمکی به سلامت مو می‌کند؟

از آنجا که ترکیب دلستر شامل اسیدهای آلی، انواع آمینو اسیدها، املاح و مواد معدنی، اسید نوکلئیک، ویتامینC، مالتوز و ویتامین‌های گروه B است، مواد طبیعی و معدنی مورد نیاز را برای سلامت بدن و همچنین مو در خود دارد و نوشیدن آن می‌تواند به تامین مواد مورد نیاز بدن کمک کند.

یکی از موادی که در ترکیب دلستر وجود دارد، گیاه طبیعی رازک است. دلستر از اسانس رازک استفاده نمی‌کند بلکه دقیقا از فرآوری گیاه رازک بهره می‌برد. قبلا 10 خاصیت خوب رازک را معرفی کرده‌ایم. رازک دارای خواص طبی فراوان و عامل اصلی طعم تلخی ملایم در ماءالشعیر است. گیاه رازک و جوانه جو که در تهیه ماءالشعیر استفاده می­شود باعث تقویت تارهای مو، نرمی، خوش حالتی و درخشان شدن موی سر می­شود. متخصصین بر این باورند که با افزایش سن افراد، موها نازک­تر وحجم طبیعی مو از بین می­رود. مصرف دلستر تا حدود زیادی باعث ضخامت و تراکم تارهای مو در افراد می­شود. در ادامه تاثیر مصرف دلستر بر سلامت مو را مرور می‌کنیم.

1. کمک به رشد مو:

دلستر سرشار از ویتامین­های گروه B و مواد معدنی مانند سیلیس است. آنتی اکسیدان­های موجود در دلستر، همراه با مواد معدنی مانند منیزیم، آهن، مس و فسفر، به افزایش گردش خون، تغذیه فولیکول­های مو و تحریک آن­ها برای تولید سلول های مو در پوست سر کمک می­کند.

2. جلوگیری از ریزش و شکستگی مو:

ویتامین­های گروه B در دلستر به تقویت تارهای مو و کاهش شکستگی موها کمک می‌کند؛ همچنین پروتئین­های موجود در آن باعث تقویت ریشه و فولیکول­های مو می­شود و در نتیجه از ریزش مو جلوگیری می­کند. دلستر همچنین در ترمیم الیاف آسیب دیده مو بسیار موثر است.

3. بهبود سلامت پوست سر:

دلستر به دلیل خاصیت ضد باکتریایی که دارد، یک پاک کننده عالیست. این ماده با حذف کثیفی، چربی و سلول­های مرده از منافذ پوست سر به فولیکول­های مو کمک می­کند تا بیماری­های شوره سر و خارش سر را بهبود ببخشد.

4. افزایش حجم و درخشندگی مو:

دلستر متشکل از جو است که به تغذیه سلول­های مو و تقویت کوتیکول­ها کمک می­کند. این امر باعث درخشندگی موهای کدر و خشک می شود.

5. حالت دهی مو:

پروتئین­ها، ویتامین­ها و مواد معدنی موجود در دلستر به تغذیه و آبرسانی مناسب، رطوبت، رفع خشکی و تیرگی تارهای مو کمک می­کند. بنابراین، وضوح و درخشندگی بهتری به موهای مجعد می­بخشد.

موها ممکن است به دلایل مختلف مانند استفاده از رنگ‌ها و مواد شیمیایی مختلف، شامپوهای نامناسب، آلودگی‌های محیطی و غیره دچار مشکلاتی مثل ریزش، شکنندگی ساقه، کدر شدن و عدم درخشندگی شوند و زیبایی خود را از دست بدهند.

نتیجه‌گیری:

استفاده از انواع محصولات شیمیایی برای زیبایی و یا تقویت موها، معمولا عوارض زیادی را با خود به همراه می‌آورد. ایجاد حساسیت و تحریک پذیری پوست سر، شکنندگی بیشتر موها، انواع ضایعه‌های پوستی و حتی سرطان از شایع‌ترین مشکلاتی است که استفاده از انواع مواد شیمیایی مو به بدن می­رساند. به همین دلیل امروزه بیشتر افراد تمایل دارند که از روش‌های طبیعی و ارگانیک برای تقویت موها و حفظ زیبایی آن‌ها استفاده کنند تا دچار عوارض جانبی نشوند.

مصرف مواد مغذی از جمله ویتامین های A ،C، E،D ، روی، ویتامین­های گروه B، آهن، بیوتین و پروتئین­ها می­تواند از ریزش مو و یا نازکی موی سر جلوگیری کند. در دنیای امروز استرس، اضطراب و کمبود مواد مغذی دربدن عوامل موثری بر نازکی موی سر و یا ریزش آن بوده است. پیشنهاد می‌کنیم که برای استفاده از ویتامین‌های مختلف حتما با پزشک خود مشورت کنید.

شرکت بهنوش ایران با تولید محصولات متنوع و فرآوری طبیعی مالت جو در نوشیدنی دلستر، گام موثری درجهت بهبود سلامت افراد و مصرف کنندگان برداشته است و توجه به سلامتی جامعه را یکی از مهم‌ترین ارکان مسئولیت‌های اجتماعی خود می‌داند.

منابع

  1. https://stylesatlife.com/articles/beer-for-hair-growth/
  2. https://www.scottishfield.co.uk/fashion-beauty/health/whisky-for-hair-loss-does-it-really-work/

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

بازدید آقای زنگنه از کارخانه مرکزی و واحد بیلاسو بهنوش

به گزارش روابط عمومی بهنوش ایران، روز پنجشنبه 30 فرودین ماه جاری آقای زنگنه مشاور اجرایی و سرپرست معاونت بازاریابی و سرمایه گذاری شرکت مادر تخصصی گسترش صنایع غذایی سینا به همراه آقایان سلیمانی بازرس، حیدربیگی مدیرحراست و غلامی مدیر حوزه مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی

ادامه مطلب »

مهندس میرباقری سرپرست مدیر عاملی شرکت بهنوش ایران شد

به گزارش روابط عمومی بهنوش ایران، مراسم تکریم مدیر عامل و معارفه سرپرست مدیرعامل شرکت، ظهر امروز با حضور جناب آقای زنگنه مشاور اجرایی شرکت مادر تخصصی گسترش صنایع غذایی سینا، آقای مهندس برقراری معاون بازاریابی و سرمایه گذاری، خانم سلکی معاون توسعه مدیریت و

ادامه مطلب »

مزایده اقلام مازاد کارخانه ستاره

به گزارش روابط عمومی شرکت بهنوش ایران، این شرکت در نظر دارد اقلام مازاد کارخانه واحد ستاره  خود را به شرح جدول زیر از طریق مزایده بفروش برساند.متقاضیان می توانند پیشنهادات خود راپس از اخذ فرم مربوطه از واحد بازرگانی کارخانه مرکزی تا پایان وقت اداری

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا