راز موهیتو را بشناسید!

Untitled

به گزارش روابط عمومی بهنوش ایران، موهیتو نوعی نوشیدنی است که از عصاره تقطیر شده نیشکر، برگ نعنا، لیموترش، شکر و آب گازدار تشکیل شده که با مقداری یخ مخلوط می‌شود.

موهیتو از کوبا آمده است و این نوشیدنی با غذاهای اصیل کوبا کاملاً ترکیب می­شود. درمورد زمان چگونگی پیدایش این نوشیدنی، اطلاعات دقیقی در دست نیست اما تخمین زده می­شود که بیش از 500 سال قدمت دارد. موهیتو یکی از قدیمی ترین نوشیدنی­های ترکیبی است که امروزه طرفداران زیادی دارد.

این نام ریشه در زبان آفریقایی دارد. نام موهیتو از کلمه “mojo” گرفته شده که به معنی طلسم یا جذابیت جادویی است. بعضی آن را به بردگان آفریقایی که در مزارع نیشکر کوبا کار می­کردند نسبت می­دهند و بعضی دیگر به کاوشگران انگلیسی که در مسیر خود در این جزیره ماندگار شدند.

موهیتو در ابتدا برای مصارف درمانی استفاده می­شد. یک نظرسنجی توسط یک شرکت تحقیقات بازار بین المللی نشان داد که موهیتو در سال 2016 محبوب ترین کوکتل در بریتانیا و فرانسه بوده است.

این نوشیدنی دارای عصاره لیموترش است. لیموترش سرشار از ویتامین ث و افزایش دهنده فعالیت گلبول­های سفید خون در دفاع از بدن است همچنین دارای آثار مختلفی از قبیل آرام‌کننده، رقیق­ کننده­ی خون، تصفیه­ کننده­ی خون و ضد عفونی کننده است. لیمو ترش سبب بهبود قدرت تمرکز در در دانش آموزان و نیرو بخشیدن به فعالیت های ذهنی و تحریکات عصبی آنان می شود؛ همچنین خستگی، تنبلی و استرس را از بین می‌برد.

موهیتو دارای عصاره نعنا است و نعنا به عمل هضم غذا کمک موثری می­کند. همچنین ضد­عفونی کننده دستگاه گوارش، اشتها آور، مقوی معده و ضد دل درد است. از آنجایی که امروزه بسیاری از افراد به دلیل کم تحرکی، مصرف غذاهای فرآوری شده و تنقلات مختلف، مستعد ابتلا به بیماری‌های گوارشی هستند، مصرف نعنا و فراورده های آن برایشان مفید و قابل توصیه است.

برگ نعناع مشکلات معده را درمان و به رفع سوء هاضمه کمک می­کند. و همچنین می تواند یک درمان عالی برای درمان تهوع به خصوص تهوع صبحگاهی باشد. آنزیم­های لازم برای هضم را فعال کرده و حالت تهوع را از بین می­برد.

برگ نعنا سرشار از فسفر، کلسیم و ویتامین­هایی مانندC ،D ، E و A است که سیستم ایمنی بدن را بهبود می­بخشد. خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی نعنا پوست شما را تسکین می­دهد و می تواند برای درمان آکنه مفید باشد، همچنین بوی بد دهان و باکتری­ها را از بین می­برد و به طور طبیعی دهان و دندان شما را سالم نگه می­دارد.

اغلب تغییر فصل باعث بیماری می­شود. اگر جزو افرادی هستید که همیشه با سرماخوردگی شدید دست و پنجه نرم می­کنید، نعناع را امتحان کنید. نعناع به رفع احتقان بینی، گلو و ریه­ها و در کل به درمان سرماخوردگی و تنفس کمک می­کند. علاوه بر این، خاصیت ضد باکتریایی نعناع به تسکین سوزش ناشی از سرفه کمک می­کند.

عطر نعناع طبیعت بسیار آرام بخشی دارد که می­تواند در رایحه درمانی برای غلبه بر استرس استفاده شود. عطر نعناع با آرامش ذهن به آرامش مغز و بدن کمک می­کند. نعناع همچنین دارای خواص سازگاری است که سطح کورتیزول را تنظیم می­کند و انعطاف پذیری طبیعی را در برابر استرس ایجاد می­کند.

تهیه کردن موهیتو در خانه کار دشواری نیست اما ممکن است همیشه زمان کافی برای آماده کردن این نوشیدنی نباشد یا مواد اولیه مورد نیاز برای آماده سازی آن در دسترس نباشد. نوشیدنی موهیتو شرکت بهنوش ایران انتخابی مناسب برای کسانیست که به طعم موهیتو بسیار حساسند و مایلند ترکیب لیمو و نعناع را در بهترین و بهینه‌ترین حالت تجربه کنند.

منابع

https://www.healthline.com/nutrition/mint-benefits

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

مهندس میرباقری سرپرست مدیر عاملی شرکت بهنوش ایران شد

به گزارش روابط عمومی بهنوش ایران، مراسم تکریم مدیر عامل و معارفه سرپرست مدیرعامل شرکت، ظهر امروز با حضور جناب آقای زنگنه مشاور اجرایی شرکت مادر تخصصی گسترش صنایع غذایی سینا، آقای مهندس برقراری معاون بازاریابی و سرمایه گذاری، خانم سلکی معاون توسعه مدیریت و

ادامه مطلب »

مزایده اقلام مازاد کارخانه ستاره

به گزارش روابط عمومی شرکت بهنوش ایران، این شرکت در نظر دارد اقلام مازاد کارخانه واحد ستاره  خود را به شرح جدول زیر از طریق مزایده بفروش برساند.متقاضیان می توانند پیشنهادات خود راپس از اخذ فرم مربوطه از واحد بازرگانی کارخانه مرکزی تا پایان وقت اداری

ادامه مطلب »

مزایده اقلام مازاد واحد مرکزی و ستاره

به گزارش روابط عمومی شرکت بهنوش ایران، این شرکت در نظر دارد اقلام مازاد کارخانه واحد مرکزی و ستاره خود را به شرح جدول زیر از طریق مزایده بفروش برساند.متقاضیان می توانند پیشنهادات خود راپس از اخذ فرم مربوطه از واحد بازرگانی کارخانه مرکزی  تا پایان

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا