معجزه آلوئه‌ورا را بشناسید

سایز اصلی40 کاور 01

به گزارش روابط عمومی بهنوش ایران،آلوئه­ ورا ژلي است که از برگ­هاي گياه آلوئه­ ورا به­دست مي­آيد. آلوئه ورا به دلیل برگ­هاي سبز ضخيم، نوک تيز و گوشتي‌اش که ممکن است به طول 12 تا 19 اينچ (30 تا 50 سانتي متر) رشد کند، معروف است. هر برگ حاوي يک بافت لزج است که آب را ذخيره مي­کند و اين باعث ضخيم شدن برگ‌ها مي­شود. اين ژل حاوي بيشتر ترکيبات زيست فعال مفيد در گياه از جمله ويتامين ها، مواد معدني، اسيدهاي آمينه و آنتي اکسيدان ها است.

مردم از سال‌ها قبل از آلوئه ورا  براي التيام و لطافت پوست استفاده می­­کنند. آلوئه ورا  همچنين از ديرباز يک درمان عاميانه براي بسياري از بيماری‌ها از جمله يبوست و اختلالات پوستي بوده است.

مطالعات نشان داده­اند که ژل آلوئه ورا ممکن است در درمان بيماري­هاي پوستي مثل پسوريازيس، سبوره، شوره سر، سوختگي­هاي جزئي، ساييدگي­هاي پوستي، پوستی که در اثر تشعشع آسيب ديده است، زخم هاي تبخال و آکنه موثر باشد.

شواهد محکمي وجود دارد که نشان مي‌دهد آب آلوئه ورا یک ملين قوي است. افرادي که يبوست دوره­اي را تجربه مي­کنند، مي­توانند از آب آلوئه ورا به عنوان يک ملين طبيعي استفاده کنند زیرا قسمت بيروني گياه حاوي ترکيباتي به نام آنتراکينون است که اثر ملين دارد.

به عنوان يک مکمل خوراکي، آلوئه­ ورا دوز مشخصي ندارد. براي يبوست، برخي از 100 تا 200 ميلي­گرم آب آلوئه ­ورا يا 50 ميلي­گرم از عصاره آن در صورت نياز روزانه استفاده مي­کنند.

فوايد آلوئه ورا

مواد مغذي موجود در آب آلوئه­ ورا دارای فواید فراوانیست. بتاکاروتن يک رنگدانه است که در گياه آلوئه ورا يافت می‌شود و به عنوان يک آنتي اکسيدان عمل مي­کند که مي­تواند به سلامت چشم، از جمله عملکرد شبکيه و قرنيه کمک کند.

بر طرف کردن علائم سوزش سر دل

آلوئه ورا به عنوان رفلاکس اسيد نیز شناخته مي­شود. سوزش سر دل وضعیت دردناکی است که شامل خروج اسيد از معده و حرکت به سمت مري است. يک مطالعه معاصر نشان داده است که آب آلوئه ورا مي­تواند علائم سوزش سر دل را بدون هيچ گونه عوارض جانبي ناخوشايند کاهش دهد.

کاهش التهابات روده

آب آلوئه­ ورا ممکن است يک درمان بالقوه براي سندرم روده تحريک­پذير (IBS) باشد. اين وضعيت شامل التهاب روده است که منجر به درد و ساير مسائل مي­شود. نتایج به دست آمده نشان می­دهد که آلوئه ورا داراي خواص ضد التهابي است. در يک کارآزمايي، افراد مبتلا به IBS که آب آلوئه ورا مصرف کردند، مشخص شد برخي از علائم آنها بهبود يافته است.

کمک به درمان آفت

بسياري از افراد در مقطعي از زندگي خود زخم دهان يا آفت دهان را تجربه مي­کنند. اين زخم­ها معمولاً در زير لب و داخل دهان تشکيل مي­شود و  بهبودش حدود يک هفته زمان مي­برد. مطالعات نشان داده که آلوئه ورا مي­تواند زخم­هاي دهان را بهبود دهد.

خاصيت آنتي اکسيداني و ضد باکتريايي آلوئه ورا

آنتي اکسيدان­ها براي سلامتي مهم هستند. ژل آلوئه­ورا حاوي آنتي اکسيدان­هاي قوي است که متعلق به خانواده بزرگ پلي فنول­ها است.

اين پلي فنول­ها همراه با چندين ترکيب ديگر موجود در آلوئه­ورا، به مهار رشد باکتري­هاي خاصي که مي­توانند باعث عفونت در انسان شوند، کمک مي­کنند. آلوئه ورا به دليل خاصيت ضد باکتريايي، ضد ويروسي و ضد عفوني‌ کننده بودنش شناخته شده است.

آب آلوئه ­ورا منبع غني از آنتي اکسيدان است که به مبارزه با راديکال­هاي آزاد کمک مي­کند. اين باعث کاهش استرس اکسيداتيو در بدن مي­شود و خطر ابتلا به بيماري­هاي مزمن مانند ديابت، بيماري قلبي يا حتي سرطان را کاهش مي­دهد.

تسریع بهبود زخم

مردم اغلب از آلوئه ورا به عنوان يک داروي موضعي استفاده مي­کنند و به جاي مصرف، آن را روي پوست مي­مالند. آلوئه ورا سابقه استفاده طولاني مدت در درمان زخم­ها و به ويژه سوختگي­ها از جمله آفتاب سوختگي دارد.

کاهش پلاک دندان

پوسيدگي دندان و بيماري هاي لثه از مشکلات شايعی هستند که يکي از بهترين راه‌ها براي پيشگيري از اين شرايط، کاهش تجمع پلاک يا بيوفيلم‌هاي باکتريايي روي دندان‌ها است. آلوئه ورا در از بين بردن باکتري مولد پلاک استرپتوکوک موتانس در دهان و همچنين مخمرکانديدا آلبيکنس موثر است.

کاهش سطح قند خون

برخی افراد از آلوئه ورا به عنوان درمان ديابت استفاده مي­کنند زیرا به بهبود مديريت قند خون کمک می‌کند.

کاهش روند پیری پوست و چین و چروک

شواهد اوليه‌اي وجود دارد که نشان مي‌دهد ژل آلوئه ورا مي تواند روند پيري پوست را کند کند.

در يک مطالعه که در سال 2009 بر روي 30 زن بالاي 45 سال انجام شد، مصرف ژل آلوئه ورا خوراکي باعث افزايش توليد کلاژن و بهبود خاصيت ارتجاعي پوست در يک دوره 90 روزه شد. نظرات منبع مورد اعتماد همچنين نشان مي­دهد که آلوئه ورا مي­تواند رطوبت پوست را حفظ کند و يکپارچگي پوست را بهبود بخشد.

پيشگيري از زخم معده

بر اساس تحقيقات انجام شده در سال 2014، آب آلوئه ورا ممکن است فوايد دیگری مانند کاهش بروز زخم معده و بهبود هضم نیز داشته باشد.

تامين ويتامين C

يک فنجان آب آلوئه ورا حاوي 9.1 گرم ويتامين C است. اين ويتامين براي سلامت کلي فرد حياتي بوده و از آنجا که يک آنتي اکسيدان طبيعي است به مبارزه با التهاب کمک مي­کند. ويتامين C داراي مزاياي خاص مختلفي مثل کاهش خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي عروقي، بهبود عملکرد سيستم ايمني و دريافت ويتامين C کافي است؛  همچنين توانايي بدن را براي جذب آهن از غذاهاي گياهي افزايش مي­دهد. بسياري از ترکيبات ضد التهابي موجود در آب آلوئه ورا مانند ويتامين C، ممکن است به بهبود مشکلات گوارشي نیز کمک کند.

آب آلوئه ورا همچنين منبع عالي از ويتامين سي، ويتامين A، ويتامين E، بتاکاروتن، اسيد فوليک، کلسيم و منيزيم است.

آب آلوئه­ ورا حاوي سطوح بالايي از منيزيم است. منیزیم يک ماده مغذي حياتي براي استفاده از اعصاب و عضلات است که بيش از 300 واکنش آنزيمي مختلف را در بر دارد. باعث تنظیم ریتم قلب می­شود و فشار خون را تنظيم می­کند.

صنايع آرايشي، بهداشتي، دارويي و غذايي به طور گسترده‌اي از آلوئه ورا استفاده مي­کنند. نوشیدنی آلوئه ورای شرکت بهنوش ایران، نوشیدنی‌ای گوارا است که از ژل پرخاصیت آلوئه ورا بهره می‌برد.

منابع:

medicalnewstoday.com/articles/318591#_noHeaderPrefixedContent

healthline.com/health/7-amazing-uses-aloe-vera

webmd.com/diet/health-benefits-aloe-vera-juice#2

https://www.webmd.com/diet/supplement-guide-aloe-vera#1

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

بازدید آقای زنگنه از کارخانه مرکزی و واحد بیلاسو بهنوش

به گزارش روابط عمومی بهنوش ایران، روز پنجشنبه 30 فرودین ماه جاری آقای زنگنه مشاور اجرایی و سرپرست معاونت بازاریابی و سرمایه گذاری شرکت مادر تخصصی گسترش صنایع غذایی سینا به همراه آقایان سلیمانی بازرس، حیدربیگی مدیرحراست و غلامی مدیر حوزه مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی

ادامه مطلب »

مهندس میرباقری سرپرست مدیر عاملی شرکت بهنوش ایران شد

به گزارش روابط عمومی بهنوش ایران، مراسم تکریم مدیر عامل و معارفه سرپرست مدیرعامل شرکت، ظهر امروز با حضور جناب آقای زنگنه مشاور اجرایی شرکت مادر تخصصی گسترش صنایع غذایی سینا، آقای مهندس برقراری معاون بازاریابی و سرمایه گذاری، خانم سلکی معاون توسعه مدیریت و

ادامه مطلب »

مزایده اقلام مازاد کارخانه ستاره

به گزارش روابط عمومی شرکت بهنوش ایران، این شرکت در نظر دارد اقلام مازاد کارخانه واحد ستاره  خود را به شرح جدول زیر از طریق مزایده بفروش برساند.متقاضیان می توانند پیشنهادات خود راپس از اخذ فرم مربوطه از واحد بازرگانی کارخانه مرکزی تا پایان وقت اداری

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا