دلستر کلاسیک انتخابی مناسب برای دیابتی ها

414242

به گزارش روابط عمومی بهنوش ایران،میزان کالری، قند، چربی و کربوهیدرات‌ها برخی از معیارهای رایج مورد استفاده برای ارزیابی سالم ‌بودن خوراکی‌ها هستند. میزان کالری، کربوهیدرات، چربی و قند نوشابه‌ها نسبت به اغلب نوشیدنی های مالت بیشتر است.

در کل هر دوی این نوشیدنی‌ها حاوی قند هستند. قند موجود در نوشیدنی مالت طبیعی و برگرفته از جو است اما قند موجود در نوشابه‌ها، قندهای تصفیه شده و یا قندهای مصنوعی است.

آیا دلستر کلاسیک قند دارد؟

بله، دلستر کلاسیک نیز به میزان اندکی قند دارد اما قند موجود در دلستر کلاسیک، مالتوز است. این قند از هیدرولیز نشاسته موجود در غلات به وجود می‌آید و نسبت به شکر معمولی سرعت جذب کمتری در بدن داشته و موجب بالا رفتن قند خون با سرعت گلوکز و ساکارز نمی­شود. با توجه به نوع غلاتی که در فرآیند استخراج عصاره مالت استفاده می‌شود، پروتئین،اسید های آمینه و کربوهیدرات دلستر کلاسیک نیز متفاوت است.

دلسترکلاسیک به‌دلیل وجود رازک و میزان قند پایین طعم تلخی دارد و ممکن است طعم آن مورد پسند همه نباشد. دلستر کلاسیک کمترین میزان قند در بین انواع نوشیدنی‌های گازدار را دارد و انتخاب مناسبی برای افراد مبتلا به دیابت است.

نوشیدنی مالت حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های گروه B از جمله تیامین(B1)، ریبوفلاوین (B2) ، نیاسین (B3) ، پیریدوکسین (B6) ، فولات(B9) و کوبالامین (B12) است اما نوشابه‌ها عاری از مواد مغذی هستند. در بین انواع دلسترها، نوع کلاسیک و بلک، کالری کمتری دارد و در مجموع نوشیدنی سالم‌تری است.

نکاتی در مورد نوشیدنی‌ها و نوشابه‎ های حاوی قند بالا

این نوشیدنی‌ها علاوه بر اینکه قند بالایی دارند، تقریبا هیچ ماده مغذی‌ قابل ذکری ندارند و عاری از فیبر، ویتامین و مواد معدنی مفید هستند. البته برخی از تولیدکنندگان نوشابه­هایی غنی با مواد مغذی تولید می‌کنند.

بسیاری از این نوشیدنی‌ها دارای کافئین و قند بالا هستند که برای زنان باردار و افراد دیابتی  مناسب نیست. نوشیدنی‌های  حاوی قند‌ بالا باعث افزایش وزن جنین و مادر می‌شود و آنها را در معرض زایمان سخت تری قرار می‌دهد. 

قند زیاد موجود در این نوشیدنی‌ها و وجود عمدتا کافئین می‌تواند اعتیاد آور باشد و با مصرف بیش از اندازه نوشیدنی‌های حاوی قند بالا خطر ابتلا بیماری‌های قلبی و عروقی و  فشار خون و چاقی مفرط را افزایش می‌دهید. زیرا به دنبال مصرف بالای شکر، میزان قند خون و چربی‌های خون بالا می‌رود که این مساله سلامتی قلب و عروق را به خطر می‌اندازد و در دراز مدت مستعد چاقی و دیابت نوع دوم می شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

مهندس میرباقری سرپرست مدیر عاملی شرکت بهنوش ایران شد

به گزارش روابط عمومی بهنوش ایران، مراسم تکریم مدیر عامل و معارفه سرپرست مدیرعامل شرکت، ظهر امروز با حضور جناب آقای زنگنه مشاور اجرایی شرکت مادر تخصصی گسترش صنایع غذایی سینا، آقای مهندس برقراری معاون بازاریابی و سرمایه گذاری، خانم سلکی معاون توسعه مدیریت و

ادامه مطلب »

مزایده اقلام مازاد کارخانه ستاره

به گزارش روابط عمومی شرکت بهنوش ایران، این شرکت در نظر دارد اقلام مازاد کارخانه واحد ستاره  خود را به شرح جدول زیر از طریق مزایده بفروش برساند.متقاضیان می توانند پیشنهادات خود راپس از اخذ فرم مربوطه از واحد بازرگانی کارخانه مرکزی تا پایان وقت اداری

ادامه مطلب »

مزایده اقلام مازاد واحد مرکزی و ستاره

به گزارش روابط عمومی شرکت بهنوش ایران، این شرکت در نظر دارد اقلام مازاد کارخانه واحد مرکزی و ستاره خود را به شرح جدول زیر از طریق مزایده بفروش برساند.متقاضیان می توانند پیشنهادات خود راپس از اخذ فرم مربوطه از واحد بازرگانی کارخانه مرکزی  تا پایان

ادامه مطلب »
اسکرول به بالا